Vier de Ondernemer – waarom er een Dag van de Ondernemer is

 


‘Bijzondere’ dagen zijn er genoeg. Secretaresse dag, Vaderdag, Dag van de Zorg, en het lijstje gaat door. Wat er tot 2016 niet was, was een dag voor ondernemers. Je zou ook kunnen denken dat het een beetje onzin is. Mensen willen toch ondernemen? Maken daar, met een beetje geluk, ook gewoon een succes van? Waarom zouden we uberhaupt overwegen om een dag te weiden aan het in het zonnetje zetten van ondernemers?  

Daar dacht MKB Nederland anders over en daarom is sinds 2016 elke derde donderdag van november de Dag van de Ondernemer. Dit jaar valt die dag op 16 november.  

Waarom dit initiatief?

MKB-Nederland startte dit initiatief met als belangrijkste reden het in de schijnwerpers zetten van de ondernemers van Nederland. En dat zijn er met ruim 1.5 miljoen best een hoop. Deze dag draait om het bedanken van ondernemers omdat ze een onmiskenbare en significante waarde hebben voor ons land. Want naast de economische impact (banen), helpen ze gemeenten leefbaar te houden, zijn ze vaak essentieel voor het verenigingsleven en goede (lokale) doelen en zijn ze een belangrijk onderdeel in de strijd naar een duurzamer Nederland.  

Ondernemerschap vraagt veel van je. Lef om te beginnen. Doorzettingsvermogen wanneer het lastig is (en dat is het bijna altijd een keer). Visie om je bedrijf richting te geven en in oplossingen te denken. Het ondernemerschap is geen vanzelfsprekendheid en daarom verdienen ondernemers het om eens in het zonnetje gezet te worden.  

Hoe werkt de Dag van de Ondernemer dan eigenlijk?

MKB-Nederland wil mensen persoonlijk, maar ook organisaties oproepen om (andere) ondernemers in het zonnetje te zetten op die dag. En dat kan op een veelheid aan manieren.

Van het organiseren van een event of borrel voor ondernemers uit je netwerk, tot een bedankje in regionale of sociale media. Van een bezoekje met een taart, tot een complimenten-estafette via LinkedIN.  

Uiteindelijk zijn de mogelijkheden eindeloos (en anders biedt de website inspiratie!) en gaat het er vooral om dat een gebaar, hoe klein of groot ook, aandacht schenkt aan het feit dat een ondernemer het verdient om eens ‘gezien’ te worden. Er wordt hard, hard gewerkt voor de meeste ondernemers en dan kan een blijk van waardering of een simpele, welgemeende dank je wel ver gaan.

 En wil je een ondernemer daadwerkelijk helpen met zijn/haar bedrijf, dan is natuurlijk het delen van positieve verhalen of een mooie post of verwijzing via sociale netwerken, altijd heel erg welkom.  

Ondernemers samen

Binnen ZiPPERZ weten we dat ‘samen’ ondernemen heel veel gezichten kan hebben. Je komt hier vaak om te werken aan jouw bedrijf, in je eentje of samen. Met jouw doelen en uitdagingen en visies. Maar we weten ook dat het delen van een gebouw met gelijkgestemde, gedreven professionals, enorm waardevol is. Van de sfeer waarin je werkt, tot de ongeplande sparringsessies tijdens de lunch.  

Benieuwd naar onze opties of even sfeer proeven? Kom eens in contact!

 

 

 

 

 


 

Reacties